Klein geluk

Lockig Ikea potje

Soms ben je gewoon ongelooflijk blij met iets. En in mijn geval is dat met dit potje. Ik probeer mijn zoontje van 2 te motiveren om zindelijk te worden. En toen ik ‘m eindelijk zover had dat hij het potje wilde proberen, zat het hele zaakje klem.  En niet één keer, maar wel drie keer. Want veel potjes zijn voor jongens toch wat krapper dan voor meisjes.  De potjes van Hema, Prenatal, V&D, die zaten gewoon niet lekker. Tsja, daar had ik dus nooit aan gedacht.

Potjes zijn er te kust te keur. Maar vreemd genoeg zijn de potjes die min of meer betaalbaar zijn, ook kennelijk voor kinderen met kleine billetjes. En er zijn weinig modellen die rekening houden met jongetjes. Ik heb een aantal grotere potjes gevonden met wat meer ruimte aan de voorkant, zoals die van Baby Björn of van Fisher Price, maar die kosten dan ook gelijk 30 euro. Iets redelijker geprijsd is becopotty, onder andere te koop bij greenjump, en ook nog biologisch afbreekbaar.

Uiteindelijk werd het bovenstaand potje, omdat ik tovallig bij Ikea was. En eerlijk is eerlijk, hij is stevig, hoog, met uitneembaar bakje, en vooral veel ruimte voor en achter. En niet duur.

Nou zit ik alleen wel met een hele lading potjes die niet passen…

Geef een reactie

