Blauw en roze

Roze en Blauw

Ik vraag mij iets af. Zoekend naar kindershampoo in de supermarkt, bij de drogist, en bij het warenhuis zie ik twee soorten: roze en blauw. De plaatjes variëren. Een roze fles heeft afbeeldingen van elfjes, prinsessen of Dora. Op blauwe flessen staan piraten, auto’s of Diego.

En nog zo iets: mijn zoon heeft halflang haar. Heel verwarrend natuurlijk. Op straat vraagt iedereen mij altijd: “Wat een schatje, hoe oud is ze”. Oke, prima, ik zucht, tel tot tien en zeg “HIJ is twee” met een glimlach. Maar zoekend naar een haarborstel vind ik het volgende voor kinderen: een roze borstel, en een blauwe kam. Dus. En kleine M is niet het enige jongetje met een flinke bos krullen.

zwart wit

Eigenlijk begint het al bij de babykleding: probeer maar eens rompertje te vinden dat niet of wel roze met bloemetjes en vlindertjes is, ofwel blauw met auto’s en cijfers. Er zijn natuurlijk wel wat opties, en die zijn dan heel saai wit. Voor iets anders moet je echt je best doen.

Tandenborstels vanaf een jaar of 2 zijn roze/paars met vlindertjes, bloemetjes en eenhoorns. Of blauw/groen met agressief ogende poppetjes. Hetzelfde geld voor alle badproducten. En je gelooft het niet, maar er is zelfs jongens- en meisjes boterhamworst…

Waarom is dat?

En weet je wat ik nou graag zou willen? Gewoon, een groene, gele, rode of blauwe fles met vrolijke diertjes erop ofzo. Zodat ik mij niet meer hoef te schamen. Kijkend in mijn boodschappentas, realiseer ik mij dat ik erin ben getrapt. Twee flessen shampoo , een voor mijn knulletje van 2, en één voor mijn dametje van 4. Ieder hun eigen fles. Ik bedoel, hou toch op zeg.

Groen

3 Reacties op “Blauw en roze

  1. haha inderdaad appelig, dat denk ik ook. Mijn moeder deed nooit mee aan die onzin. Wij moesten onze haren gewoon wassen met dezelfde shampoo als moeders. Hoe leuk en mooi de roze flessen er ook uitzagen😦
    Nu zeggen we dit overigens ook tegen onze eigen Uk. Feyenoord shampoo? Dat vraag je maar voor je verjaardag hihi…

    • Je wordt gewoon voor de gek gehouden! Waren er maar gewone, neutrale flessen, maar die zijn moeilijk te vinden😦
      Tijd voor grote mensen shampoo denk ik…

Geef een reactie

