Wentelteefjes!

Wel eens wentelteefjes gemaakt? Ik maakte ze wel thuis met mijn moeder toen ik klein was, uit het kinderkookboek. Dat boek is al jaren verdwenen, en ik had dus ook al in geen jaren meer wentelteefjes gegeten. Tot ik het recept ergens online tegenkwam. De herinnering alleen al, het water liep me in de mond! En ik heb het gelijk geprobeerd.

Ingrediënten

3 eieren

½ liter melk

Wit of bruin brood, 8 sneden

Kaneelpoeder

1 zakje vanillesuiker

Boter om in te bakken

Traditioneel is dit een recept met wit brood, maar ik vind het met bruin brood lekkerder. Met wit brood kan je meer sneden gebruiken.

In een brede schaal klop je de eieren, vanillesuiker en melk los. Sneden brood even in het mengsel wentelen, en even laten weken. Stapel de sneden in een diep bord, en schenk het mengsel er overheen. Het brood moet doorweekt zijn. Bak de sneden in de koekenpan. Beiden kanten moeten goudbruin zijn!

Bij het serveren bestrooi je de boterham met kaneel en suiker. Eventueel ook lekker met appel! Hmmm!

Dit is bij mijn kinderen een absolute favoriet. Lekkerder dan pannekoeken zegt Kleine R. Nou,dat is nog eens compliment waar je wat mee kan. En, ik eet stiekem natuurlijk graag mee…

Dit is trouwens een leuke aanrader voor kinderfeestjes, als je een keer wat anders wil dan pannekoeken. Kinderen kunnen ook makkelijk helpen: met klutsen of met het bestrooien met kaneel en suiker.

Geef een reactie

