Heerlijke wintersjaal

Te groot, te klein, te duur, verkeerde kleur. Ik kan de juiste sjaal maar niet vinden. Ik zag wel een mooie bol wol. En nou kan ik eigenlijk helemaal niet breien, maar ik vond het de moeite waard om te proberen. Het resultaat is een lekkere zachte dikke kindersjaal in mooie knalkleuren. Kleine R is er dolgelukkig mee. Ze heeft hem al een hele dag binnengedragen. Toen het nog wel mooi weer was. Ik denk dat ik er voor mijzelf ook een maak in blauw en groen. Hoewel, stiekem vind ik deze roze en rode kleuren ook wel mooi hoor.

Wat heb je nodig

– Breinaalden dikte 8 mm

– Schaar

– 1 bol Lana Grossa Olympia (kleur 8 ) – of vergelijkbare wol

– stopnaald om de draadjes weg te werken

Het is een heel simpel breipatroon, voor beginners. Dus handig voor mij! Voor een klein meisje: zet 16 steken op. Brei twee recht, twee averecht. Ik heb 1 hele bol gebruikt. Houd op het einde wat over voor de kwastjes. Ik heb per kant 5 kwastjes gemaakt. Elk kwastje bestaat uit 3 strengen wol van ongeveer 20 cm. Die haal je door het einde van de sjaal, en vervolgens leg je er een knoop in. En tadaa!

Voor een volwassene heb je 2 tot 3 bollen nodig. Even proberen wat je mooi vindt. 28 steken vind ik een mooie breedte! Het is ook mooier om dan onderin meer kwastjes te maken.

Succes!

De Lana Grossa is trouwens onder andere hier te koop. Ik heb daar wel eens wat besteld en de service en levering was perfect!

2 Reacties op “Heerlijke wintersjaal

Geef een reactie

