Verjaardagslijstjes

Nog een week, en dan wordt kleine R. al weer 3 jaar oud. Ongelooflijk, wat gaat dat snel. Ik kan me nog levendig herinneren dan de kraamverzorgster tegen mij zei ‘Geniet er maar van, want de tijd gaat zo snel voorbij’. ‘Wat een flauwekul’, dacht ik nog een beetje geërgerd’. Maar nu, bijna 3 jaar later, moet ik haar toch echt gelijk geven. Ik ben blij dat ik een harde schijf vol foto’s heb, om te bewijzen dat ze ooit echt zo klein was.

Ik ben ook al weken druk aan het puzzelen: wat zullen we haar deze keer voor haar verjaardag geven. Iets dat ze nog niet heeft, dat ze leuk vindt en dat haar ook een nog een beetje uitdaagt en niet gelijk in een hoek belandt naast de verantwoorde Jan Bibejan puzzel waar ze dus helemaal niets aan vindt… Veeleisend, ik weet het. Gelukkig kunnen we uit genoeg leuke dingen kiezen. Tussendoor koop ik nauwelijks speelgoed, dat past trouwens toch niet in ons huis. Alleen kleine dingen als klei, stickers of knutselspullen.

En wat vindt kleine R. leuk nu? Eigenlijk gaat alles in fasen. Ze kan weken lang met duplo spelen en de ene na de andere dierentuin bouwen. Om vervolgens wekenlang niet meer naar de duplo om te kijken, omdat ze veel te druk is met haar keukentje. Ze is al een tijdje heel druk met fantasiespelletjes: ze bakt appeltaarten van kraaltjes en schelpjes, geeft de knuffels te eten, gaat met de boot naar Australië op bezoek bij de kangoeroes en beleeft allerlei avonturen met de Barbapapa-familie. En we bouwen hutten van dekens, kussens en stoelen.

Bij opa en oma is R. erg druk met een klein popje: baby Eddy. Poppen hebben we thuis niet. Dat komt door mij. Ik vind babypoppen eng. Nooit mee gespeeld. Wel met knuffels. Een blinde vlek kennelijk, want ze speelt er heel graag mee.

Een babypop, niet te groot en niet te klein. Met een potje, een flesje en een wandelwagentje. Dat wordt het verjaardagscadeau van dit jaar!

En nu nog een verjaardagstaart en een verjaardagstractatie bedenken. Suggesties zijn welkom!

2 Reacties op “Verjaardagslijstjes

  1. Hej Eva, geinige blog houd je bij! Als verjaardagstractatie op het kinderdagverblijf heb ik eens twee van die doosjes heel kleine Dikkie Dik-boekjes gekocht (kun je zelfs bij Bruna kopen). Heel verantwoord en alle kinderen van 1 tot 4 vinden het leuk! Fijne verjaardag alvast. Tip voor nieuwe blog: kleine R. moet ingeschreven worden voor de grote school😉 Tip 2: welke school moet het worden en waarom juist die. Groetjes, ook een J.

    • Ha Natascha! Dank je wel! Die uitdeelboekjes, dat vind ik een heel leuk idee! Wie weet wordt dat het wel, met een krentenbolletje erbij ofzo. We zijn inderdaad ook druk met de school (en met de wachtlijst voor de bso, waar ik depri van word), dus daar schrijf ik binnenkort ook over! Enneh, heb je nog goede taart recepten toevallig😉 Groetjes!

Geef een reactie

