De Sokken Kwestie

Herkenbaar? De meeste sokken willen gewoon niet blijven zitten. Alsof babyvoetjes sok-afstotend zijn. Kleine M. is nu bijna 6 maanden, en ik heb eigenlijk nog geen enkel paar sokken gevonden waar ik tevreden over ben. En die langer dan een paar minuten aan zijn voetjes blijven zitten.

Bij kleine R. had ik goede ervaringen met de sokjes van Rainbowbabies. Maar op een of andere manier zitten ze nu niet meer goed. Als het kleine knulletje in de box ligt, duurt het gegarandeerd niet langer dan 5 minuten en ze zijn allebei uit. En zo langzamerhand ren ik vijf keer per dag door het hele huis op zoek naar een verloren sok. En vreemd genoeg zijn er zo al een aantal verdwenen. Ons wasmachine-sokken-monster maakt kennelijk af en toe uitstapjes…

Maar welke sokken blijven nou wel zitten? Tips zijn van harte welkom. Wat in ieder geval niet goed zit: H&M, Hema, V&D, Rainbowbabies, Trumpette. Trouwens, H&M en Hema hebben wel weer geweldige sokken voor peuters. Kleine R. is er gek op. Ze blijven prima zitten en ze hebben leuke printjes. Alleen de babysokken vallen erg tegen.

Tot ik eindelijk sokken heb gevonden die wel bij babies blijven zitten (of kleine M. groot genoeg is voor de peutersokjes) trek ik hem maar gewoon slofjes aan. Onze kraamverzorgster had nog wel een andere tip: kleine haar elastiekjes om de enkeltjes, dan blijven de sokken ook zitten. Ik vind alleen dat die kleine elastiekjes snel te strak zitten.

Er schijnt wel iets op de markt te zijn om te zorgen dat de sokjes aan blijven, de Sock Ons. De Sock On is een soort elastische brace. Je weet wel, zo’n ding dat je om je voet krijgt bij een verzwikte enkel. Ik geef eerlijk toe: ik heb ze nog niet geprobeerd. Maar ik vind het concept een beetje idioot: een sok om te zorgen dat een sok blijft zitten. Twee paar sokken dus. En zo goedkoop zijn ze niet, om en nabij de 6 euro. Dan doe ik net zo lief slofjes aan, want die blijven ook prima zitten. En die zijn een stuk leuker om te zien.

Ik ga in ieder geval uitgebreid sokken testen. En ik begin zo met Bambino van het Kruidvat. Het gerucht gaat dat die sokjes blijven zitten…

Wordt vervolgd!

Geef een reactie

