Over Annie M.G. Schmidt en Dikkie Dik

Een update over de twee favoriete voorleesboeken!

2011 is het jaar van Annie M G Schmidt, de geestelijk moeder van kleine R.’s grootste helden Jip en Janneke. Ik ontdekte het net op deze website . Op 20 mei is het precies 100 jaar geleden dat Annie M.G. Schmidt werd geboren. Elke maand staat in het teken van een van haar kinderboeken, die met korting verkrijgbaar zijn. Jip en Janneke, Floddertje, Minoes, Wiplala, Pluk, Otje: alle klassiekers. En op 20 en 21 mei zijn de Anniedagen in haar geboorteplaats Kapelle in Zeeland, met een tentoonstelling, muziek en theater.

Allemaal heel leuk natuurlijk. Maar wat nog het allerleukst is: Jip en Janneke de musical ! Première op 16 oktober in Haarlem. Over de andere theaters is nog niets bekend, maar ik hoop dat het bij mij in de buurt is! Mijn kleine meid vindt het vast geweldig!

En er is ook goed nieuws over kleine R’s andere grote held Dikkie Dik. Er komt in april nog een voorleesboek van Dikkie Dik met grote platen. Ik kan persoonlijk niet wachten. We lezen het andere boek uiteindelijk nu al tweeeneenhalf jaar voor. Ik ben in ieder geval wel toe aan wat afwisseling.

Geef een reactie

